דרישה משקד: "הסדירי את טיפול העובדים הזרים בילדים נכים"

צבי טסלר No Comments on דרישה משקד: "הסדירי את טיפול העובדים הזרים בילדים נכים"

עמיעד טאוב יו"ר עמותת אופק – חזרה לחיים, דורשים משרת הפנים להסדיר את מעמד העובדים הזרים המגיעים לטיפול בילידם נכים אך בפועל נוטשים את הילדים ועוברים לטיפול במבוגרים

אילוסטרציה צילום: פלאש 90
8:32
28.04.24
חדשות קול חי No Comments on הכלה? צה"ל הגיב לשיגורים לעבר מירון בשני טילים בלבד

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עמותת "אופק-חזרה לחיים" המייצגת משפחות לאחר משבר רפואי, והורים לילדים מיוחדים, דורשת תיקון חקיקתי בנוגע לאשרות של העובדים הזרים בסיעוד המגיעים לארץ על מנת לטפל בילדים נכים וחולים ועוזבים את המשפחות והמטופלים שעבורם הגיעו לארץ.

בפנייה לשרת הפנים, איילת שקד, כתב עמיעד טאוב, יו"ר העמותה: "המצב קשה במיוחד אצל אלפי משפחות לילדים קטנים עם מוגבלויות הזקוקים לסיוע רפואי וסיעודי"

במכתב ששלח יו"ר העמותה והמשנה לראש העיר מודיעין מכבים רעות, נכתב: "המצב כיום הינו כזה שעובד זר המגיע לארץ למטרות טיפול סיעודי מקבל אשרה לנכה או חולה ספציפי והוא יכול לעבור בין מעסיקים באופן מיידי".

יו"ר העמותה מסביר כי המצב בשטח קשה מאוד, "המצב קשה במיוחד אצל אלפי משפחות לילדים קטנים עם מוגבלויות הזקוקים לסיוע רפואי וסיעודי שכן העובדים הזרים מגיעים לארץ ובמהירות רבה נוטשים את משפחות הילדים המטופלים עבורם הגיעו לישראל ועובדים לטפל באנשים מבוגרים שכן במרבית המקרים משפחות של ילדים כוללות הורים צעירים יחסית המפקחים מקרוב על עבודת העובד הזר וכן ילדים (אחים) נוספים במשפחה "המקשים" על "נוחות" חיי היום יום של העובדים הזרים.

בפועל תוך זמן קצר עוזבים מרבית העובדים הזרים את משפחות הילדים לטובת מבוגרים והמשפחות נותרות חסרי אונים."

הפנייה של עמותת "אופק-חזרה לחיים" לשרה שקד תיבחן בוועדה בין- משרדית המטפלת באשרות כניסה לעובדים זרים. הוועדה תבחן אפשרות לקבוע בתקנות מנהל האוכלוסין כי אשרה שתינתן לעובד זר "חדש" המגיע לארץ לצורכי סיעוד הכרוכים בטיפול בילדים נכים או חולים תיועד לטיפול בילדים בלבד. קרי העובד יוכל לעבור בין מטופלים במהלך תקופת השהות בארץ אך לא יוכל לעבור ולטפל במבוגרים במידה והאשרה שקיבל תיועד לילדים.



0 תגובות